Over Ons



Stromma Nederland is de nieuwe naam van Canal Company. Sinds het voorjaar van 2016 is deze oude bekende in Amsterdam onderdeel van de Zweedse Stromma Group (Strömma Turism & Sjöfart) en vanaf toeristenseizoen 2017 wordt deze naam ook zichtbaar op de grachten. Met een lange historie die start in 1912 met Bergmann Rederij en Meijer’s Rondvaarten (jaren’ 20), groeide het bedrijf als Canal Company uit tot de oudste en grootste rederij van Amsterdam.

Stromma Nederland wil het meest gastvrije en inspirerende toeristische bedrijf van Amsterdam zijn en voert de merken ‘Stromma.com’, ‘Canal Tours Amsterdam,’ ‘Hop On Hop Off’. Het bedrijf ontvangt jaarlijks anderhalf miljoen gasten voor de ultieme Amsterdambeleving op 32 rondvaartboten, een passagiersschip op het IJ, veertien sloepen, drie salonboten en honderd waterfietsen. Door de bundeling van krachten worden de mogelijkheden voor duurzaamheid, digitalisering en marketing verder versterkt.

Stromma is al tweehonderd jaar actief in scheepvaart en toerisme in Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken. De naam verwijst naar strömma, het Zweedse woord voor stroom. Het bedrijf heeft duurzaamheid hoog in het vaandel, wat goed past bij Canal Company dat over het Gouden Green Key certificaat beschikt. De belasting voor het milieu wordt waar mogelijk verder beperkt door het toenemende gebruik van elektriciteit ter vervanging van aardgas en hybride diesel-elektro motoren. Tevens worden producten ontwikkeld die helpen om de drukte in de stad te spreiden, zoals bijvoorbeeld de Amsterdam Harbour Cruise en de A’DAM LOOKOUT. Zie voor meer informatie Stromma.nl (vanaf 17 januari 2017) en Stromma.com (vanaf medio februari 2017).