Veelgestelde vragen (FAQ) Amsterdam Light Festival

2016-12-05
Veelgestelde vragen (FAQ) Amsterdam Light Festival

Hieronder bieden we je een overzicht van de meest gestelde vargen met betrekking tot het Amsterdam Light Festival.

Producten

Wat is het verschil tussen de Water Colors Cruise, Water Colors Cruise - Fast Track en de Water Colors Cruise – Premium?
De Water Colors Cruise is de standaard vaart door het festival. De Water Colors Cruise – Fast Track vaart dezelfde route, maar voor deze vaart reserveer je een plek en sta je dus niet in de rij. Voor de  Water Colors Cruise – Premium reserveer je ook van tevoren en vaar je dezelfde route, maar bij deze vaart krijg je echter ook nog een lekker hapje en drankje. Tickets zijn online of in de shops te koop.

Hoe lang duren de Water Colors cruises?
De totale Water Colors route duurt ongeveer 75 minuten.

Ik ben vegetariër. Is de Water Colors Cruise – Premium dan ook voor mij?
Jazeker, de wrap die u krijgt bij de Water Colors Cruise - Premium is vegetarisch.

Waar vertrekken de Water Colors cruises?
- De Water Colors Cruise vertrekt bij de Grayline Central Station steiger. Dit is tegenover het Centraal Station van Amsterdam, aan de Prins Hendrikkade 33a.
- De Water Colors Cruise – Fast Track vertrekt vanaf de Open Boat Tours steiger, aan het Damrak, Pier 6. Deze steiger ligt ook dicht bij het Centraal Station.
- De Water Colors Cruise - Premium vertrekt vanaf de Gray Line steiger, aan het Damrak, Pier 5. Deze steiger ligt ook dicht bij het Centraal Station.

Kan ik ook telefonisch een plaats reserveren op de Water Colors Cruise - Fast Track of de Water Colors Cruise - Premium?
Nee, helaas kun je niet telefonisch reserveren. Je kunt de Water Colors Cruise – Fast Track en de Water Colors Cruise – Premium reserveren via onze webshop of in één van onze ticketshops in de stad.  

Ik wil een Dutch Cheese and Wine Cruise, Dinner Cruise of Cocktail Cruise boeken tijdens de Amsterdam Light Festival periode. Waarom moet ik nu meer betalen dan normaal?
Tijdens het Amsterdam Light Festival varen ook onze andere avondvaarten door het festivalgebied. Daar tegenover staat dan een kleine toeslag, ten gunste van het Amsterdam Light Festival.

Boekingen en reserveringen

Waarom kan ik in de webshop geen datum selecteren voor de Water Colors Cruise?
De Water Colors Cruise is niet op reservering, je kunt alleen tickets zonder tijd en datum kopen en die op een moment naar keuze gebruiken.

Hoe kan ik online een datum en tijdstip aangeven voor mijn reservering? Als ik wil boeken geeft hij de datum van morgen aan.
Het systeem geeft eerst automatisch de datum van morgen en de eerst mogelijke begintijd aan. In een verdere stap van het boekingsproces kun je dit zelf veranderen in de datum en tijd die het beste uitkomt.

Tot hoe lang van tevoren kan ik een reservering maken voor de Water Colors Cruise – Fast Track en Premium?
Je kunt online tot 24 uur voor de afvaartijd een reservering maken. Ter plaatse kun je tot het laatste moment nog reserveren, afhankelijk van de beschikbaarheid.

Ik wil de datum en tijd van mijn reservering wijzigen. Kan dat?
Ja, dat is mogelijk. Afhankelijk van de beschikbaarheid kun je je reservering wijzigen. Neem hiervoor contact op met ons Salesteam via 020 217 0501.

Wat is het minimale aantal personen om een reservering te maken voor de Water Colors Cruise - Fast Track en Premium?
Je kunt vanaf 1 persoon een reservering maken voor deze vaarten.

Vanaf welke leeftijd moet er voor kinderen betaald worden?
Vanaf 4 jaar dient er voor kinderen een kaartje gekocht te worden. Het kindertarief geldt voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar.

Moet ik mijn e-ticket printen?
Nee, dit is niet nodig. U kunt uw ticket laten zien op uw mobiele telefoon of tablet.

Ik kan niet vinden waar ik een ticket kan bestellen.
Op iedere pagina van onze website kun je onderin op de “Koop tickets” button klikken. Daarnaast hebben de pagina’s over de producten allemaal een ticketknop in een kader aan de rechterkant. Kun je deze knoppen niet vinden? Probeer de website dan eens in een ander browser te openen.


Aan boord

Is er een bar aan boord?
Nee, er is geen mogelijkheid tot het kopen van drankjes aan boord. Wel kunt u op de steiger hapjes en drankjes kopen.
 
Kan ik een kinderwagen mee aan boord nemen?
Nee, hier is helaas geen ruimte voor aan boord. Wel kunt u deze op de steiger of in onze shop achterlaten.

Kan ik met een rolstoel aan boord?
Helaas zijn onze boten niet toegankelijk voor rolstoelen. Indien de rolstoel kan worden ingeklapt en je enkele treden kunt lopen, is het wel mogelijk om aan boord te komen.

Mag ik mijn hond mee aan boord?
Nee, helaas zijn honden niet toegestaan aan boord.

Is er verwarming aan boord?
Ja, onze boten zijn verwarmd als het koud is buiten.
 
Hoeveel personen kunnen er op één boot?
Er kunnen gemiddeld 50 personen aan boord van onze boten.

Is er een toilet op de steiger?
Helaas niet, aan boord heeft u wel een wc.

Zijn er zitplaatsen op de steiger?
Nee, er zijn geen zitplaatsen op de steiger.